Metamorfózis Stúdió
Metamorfózis Stúdió
"Segíts, hogy magam csinálhassam!"
(Maria Montessori)
Vissza

Rólunk

"A Gyermek egy Csoda, akit meg kell ismerni ahhoz, hogy megértsd, és megfelelően tudd támogatni egyéni fejlődési útján." (M.S.) 

 

A Fejlesztő Stúdió gondolata és megvalósítása képzésből és barátságból indult. A TSMT képzésen találkoztunk először, egyre többször beszélgettünk nemcsak a TSMT-ről, jellemzőiről, hatásmechanizmusáról, hanem egyéb pedagógiai, gyógypedagógiai témákról is. A TSMT végzettségünk megszerzése után egy alapítványnál kezdtünk el együtt dolgozni, 2022 nyarától pedig a Metamorfózis Stúdió keretében végezzük a TSMT fejlesztést.

Az egyéni és csoportos foglalkozások során fontosnak tartjuk, hogy a játékos mozgásformák gyakorlásával fejlődjön a gyermek mozgásos, kognitív és szociális képességstruktúrája, és élmény legyen számára az együtt eltöltött idő.

Célunk, hogy a fejlesztésben szorosan együttműködjünk a családokkal, hiszen ők ismerik igazán a Kincsüket, ők tudnak segíteni nekünk, hogy megtaláljuk azt az irányt, amely a legnagyobb segítség tud lenni a gyermek számára.


Veronika

Rólunk - 1. kép

Aggné  Pirka Veronika egyetemi adjunktus, TSMT I-II. terapeuta vagyok. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító-és Óvóképző Karán oktatok leendő óvodapedagógusokat és tanítókat.

Először hallgatók kerestek meg a mozgásfejlesztés szakmai kérdéseivel a tanítás-nevelés során, majd több esetben találkoztam babáknál a megkésett mozgásfejlődéssel, és annak következményeivel a csecsemő-, majd kisgyermekkori fejlődésben. Ez a mozzanat indított el abban az irányban, hogy a mozgásfejlesztéssel szakmai szempontból foglalkozzak.

Azt gondolom, hogy a TSMT fejlesztés megfelelő, szakmai alkalmazása az egyik hatékony módja lehet annak, hogyan segítsük gyermekünket abban, hogy a fejlődés által kiegyensúlyozottabb felnőtt élete lehessen.


Babi

Rólunk - 2. kép

Majkó Erzsébet gyógypedagógus, TSMT I-II. terapeuta vagyok. A gyerekek Babi nénije :) 

Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán szereztem gyógypedagógusi végzettséget, szomato- és szurdopedagógia szakirányon. Korábban az ELTE Bölcsészettudományi Karán nyelvészként diplomáztam.

A gyógypedagógián belül két fő területtel foglalkozom: szomatopedagógiával - tehát a mozgáskorlátozott gyermekek mozgásnevelésével; továbbá szurdopedagógiával - a hallássérült gyermekek beszéd- és hallásnevelésével.

Jelenleg egy XI. kerületi óvodában látom el azokat a gyermekeket, akik e két sérüléstípussal élnek, valamint azokat a gyermekeket, akiknek a szakértői bizottság mozgásterápiát javasol. Ez utóbbi terület az, ahol a TSMT terápia hatékonyságáról sikerült meggyőződnöm.