"A Gyermek egy Csoda, akit meg kell ismerni ahhoz, hogy megértsd, és megfelelően tudd támogatni egyéni fejlődési útján." (M.S.)
A Fejlesztő Stúdió gondolata és megvalósítása képzésből és barátságból indult. A TSMT képzésen találkoztunk először, egyre többször beszélgettünk nemcsak a TSMT-ről, jellemzőiről, hatásmechanizmusáról, hanem egyéb pedagógiai, gyógypedagógiai témákról is. A TSMT végzettségünk megszerzése után egy alapítványnál kezdtünk el együtt dolgozni, 2022 nyarától pedig a Metamorfózis Stúdió keretében végezzük a TSMT fejlesztést.
Az egyéni és csoportos foglalkozások során fontosnak tartjuk, hogy a játékos mozgásformák gyakorlásával fejlődjön a gyermek mozgásos, kognitív és szociális képességstruktúrája, és élmény legyen számára az együtt eltöltött idő.
Célunk, hogy a fejlesztésben szorosan együttműködjünk a családokkal, hiszen ők ismerik igazán a Kincsüket, ők tudnak segíteni nekünk, hogy megtaláljuk azt az irányt, amely a legnagyobb segítség tud lenni a gyermek számára.
Aggné Pirka Veronika egyetemi adjunktus, TSMT I-II. terapeuta vagyok. Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító-és Óvóképző Karán oktatok leendő óvodapedagógusokat és tanítókat.
Először hallgatók kerestek meg a mozgásfejlesztés szakmai kérdéseivel a tanítás-nevelés során, majd több esetben találkoztam babáknál a megkésett mozgásfejlődéssel, és annak következményeivel a csecsemő-, majd kisgyermekkori fejlődésben. Ez a mozzanat indított el abban az irányban, hogy a mozgásfejlesztéssel szakmai szempontból foglalkozzak.
Azt gondolom, hogy a TSMT fejlesztés megfelelő, szakmai alkalmazása az egyik hatékony módja lehet annak, hogyan segítsük gyermekünket abban, hogy a fejlődés által kiegyensúlyozottabb felnőtt élete lehessen.
Majkó Erzsébet gyógypedagógus, TSMT I-II. terapeuta vagyok. A gyerekek Babi nénije :)
Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán szereztem gyógypedagógusi végzettséget, szomato- és szurdopedagógia szakirányon. Korábban az ELTE Bölcsészettudományi Karán nyelvészként diplomáztam.
A gyógypedagógián belül két fő területtel foglalkozom: szomatopedagógiával - tehát a mozgáskorlátozott gyermekek mozgásnevelésével; továbbá szurdopedagógiával - a hallássérült gyermekek beszéd- és hallásnevelésével.
Jelenleg egy XI. kerületi óvodában látom el azokat a gyermekeket, akik e két sérüléstípussal élnek, valamint azokat a gyermekeket, akiknek a szakértői bizottság mozgásterápiát javasol. Ez utóbbi terület az, ahol a TSMT terápia hatékonyságáról sikerült meggyőződnöm.